Renova
RENOVA
Renova je európska značka vysoko kvalitných a inovatívnych produktov. Je dostupný vo viac ako 60 krajinách sveta a ponúka farebné dizajny a nové funkčné riešenia prostredníctvom štýlových a ekologických produktov.
Počiatky značky Renova siahajú do druhej dekády 19. storočia, existujú záznamy z roku 1818 o používaní vodoznaku Renova na papieri vyrobenom v mieste, kde má Renova svoje sídlo dodnes. O 200 rokov neskôr je 100% portugalská spoločnosť prítomná vo viac ako 70 krajinách distribuovaných na piatich kontinentoch. V roku 2021 má približne 620 priamych zamestnancov, ktorí podporujú dve priemyselné jednotky a logistické centrum v Portugalsku – Torres Novas a tretiu výrobnú jednotku v Saint-Yorre vo Francúzsku.
Prvé roky činnosti spoločnosti Renova boli zasvätené výrobe a predaju písacieho, tlačiarenského a baliaceho papiera, počnúc koncom 50. rokov 20. storočia priekopníckou a veľmi inovatívnou cestou vo vývoji výrobkov z hodvábneho papiera pre domáce a sanitárne použitie. Renova založila tento trh v Portugalsku a zostáva vedúcou značkou. Silná inovatívna matrica, organizačná agilita a schopnosť predvídať trendy umožnili spoločnosti Renova neustále prezentovať nové riešenia, ktoré spĺňajú potreby a očakávania občanov. Míľnikom v histórii Renova bolo uvedenie Renova Black, prvého čierneho toaletného papiera na svete, ktorý dosiahol status ikonografického produktu, čím prelomil dogmu o „nemysliteľných“ produktoch. Inovácia je stratégia diferenciácie značky, ktorá jej umožňuje pokračovať v plnení poslania prvého ťahúňa. Silná produktová inovácia spoločnosti Renova sa vždy spája s rušivou komunikáciou a vývojom neúctivých reklamných kampaní alebo umeleckých zákaziek založených na hodnotách spoločnosti Renova. Začiatkom tisícročia Renova uviedla na trh prvý rad papierových výrobkov certifikovaných environmentálnou značkou Európskej únie. Renovagreen sú produkty vyrobené zo 100% recyklovaného papiera, s dôrazom na solídnu stratégiu týkajúcu sa životného prostredia. Nedávno značka uviedla na trh rad produktov s papierovými obalmi, ktoré sú biologicky odbúrateľné a recyklovateľné a nahrádzajú plasty, ako odpoveď na rastúce očakávania občanov na celom svete.
Renova nedávno konsolidovala investičný plán na výstavbu novej jednotky na výrobu hodvábneho papiera v Torres Novas. Papierenský stroj č. 7 spoločnosti Renova bol technologicky inovatívny a priekopnícky projekt v celej Európe, ktorý mu umožnil zvýšiť kapacitu výroby papiera o 50 %. Úspech exportujúcej spoločnosti je oveľa zložitejší ako vykazovanie dočasných výsledkov, pretože závisí od súboru faktorov dlhodobej udržateľnosti, vrátane konzistentnosti jej filozofie a organizačných hodnôt, sily jej stratégie a efektívnosti procesov, ako napr. ako aj silu investícií a znalosti trhu.